Podsumowanie 2018 roku

Ostatni rok był dla nas wyjątkowy. Działo się wiele i nie próżnowaliśmy w odkrywaniu nowych sposobów na aktywne zaangażowanie miłośników gier komputerowych. Nie poprzestajemy w działaniach, aby Szczecin miał swoje gamingowe miejsce na mapie świata. Mamy nadzieję, że jesteście zadowoleni z efektów naszej pracy w 2018 roku. Udało nam się zbudować naszą halę, uruchomić aplikację trenerską czy nową stronę internetową oraz zorganizować wiele turniejów w popularne gry. W przyszłym roku pragniemy działać jeszcze dynamiczniej, aby każdy fan sportu elektronicznego mógł być ważną częścią naszej szczecińskiej społeczności. Przedstawiamy także pokrótce krótkie podsumowanie 2018 roku – wydarzyło się sporo, ale obiecujemy, że w przyszłym roku pokażemy na co naprawdę nas stać!

Turnieje charytatywne

W 2018 roku zorganizowaliśmy kilka charytatywnych turniejów Hearthstone, które pozwoliły graczom dołożyć cegiełkę do pomocy najbardziej potrzebującym w regionie. Wsparliśmy nie tylko zwierzęta, ale również podopiecznych Centrum Opieki nad Dzieckiem im. Konstantego Maciejewicza w Szczecinie. Nie mamy wątpliwości, że w przyszłym roku dalej będziemy kontynuować rozwój w tym segmencie, chcąc organizować więcej specjalnych wydarzeń spod szyldu Szczecin Charity Games.

Punktem kulimacyjnym całego cyklu było zorganizowanie turnieju Wingman we współpracy z Szczecin Gaming House. Rozgrywki pozwoliły nam na zaktywizowanie szczecińskich graczy. Nowy pomysł na lokalną rywalizację cieszył się dużym uznaniem i w zmaganiach wzięło udział ponad 80 graczy. Zwycięzcą zmagań okazał się znany duet, Jakub “eaq” Frątczak oraz Łukasz “leon” Szybowicz. Ekipa pod nazwą Emeryci najpierw zdominowała swoją grupę, a potem jak burza przeszła przez przez decydującą fazę turniejową. Jak wspominał eaq: “Z perspektywy gracza mogę powiedzieć również, że jest to dla nas łączenie przyjemnego z pożytecznym. Po pierwsze rywalizacja z innymi graczami, po drugie pomaganie innym.”

Eaq i Leon wygrali turniej Wingman

Wakacyjny Turniej LoLa

W wakacje powtórzyliśmy inicjatywę skierowaną do wszystkich miłośników League of Legends. Zmagania Wakacyjnego Turnieju League of Legends przyciągnęły na Summoner’s Rift 16 utalentowanych ekip, a dziesiątki zaangażowanych kibiców śledziło na żywo internetową transmisję. Gracze poza satysfakcją walczyli o pulę nagród w wysokości 800 PLN. Najlepsi okazali się zawodnicy TDX, którzy w finale pokonali The Paradise. Ostatnie miejsce na podium przypadło drużynie Business Boys.

Rozgrywki Wakacyjnego Turnieju League of Legends pokazały jak ważna jest lokalnej społeczności możliwość rywalizowania w niestandardowych formatach turniejowych (w tym przypadku – format grupowy), jak również jak istotne są dalsze inwestycje w scenę League of Legends w regionie. Z jednej strony z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję Wakacyjnego Turnieju League of Legends, a z drugiej wiemy, że w 2019 roku będzie zdecydowanie więcej turniejów dla wszystkich fanów tej wyjątkowej produkcji. Co więcej, nie mamy wątpliwości, że finał wakacyjnego turnieju w przyszłym roku zostanie rozegrany na LANie. Kto nie może się już doczekać?

CoachApp i odświeżenie Eliga.pl

W 2018 roku odświeżyliśmy również layout naszej strony. Naszym celem było stworzenie przejrzystego interfejsu, który pozwalałby na komfortowe czytanie artykułów oraz łatwą nawigację między usługami oferowanymi przez Polbit. Częściowo udało nam się osiągnąć ten efekt, ale już teraz wiemy, że jeszcze sporo pracy przed nami. Jako priorytet na pierwsze tygodnie nowego roku zamierzamy ponownie przebudować stronę – zmienić rodzaje kategorii, jak również uruchomić kilka nowych cyklów. Będą artykuły o sprzęcie, profesjonalnej analizie Counter-Strike: Global Offensive czy uniwersum World of Tanks. To tylko część nowości zaplanowana na styczeń!

Jakby tego było mało udało nam się także pokazać światu przygotowane przez nas narzędzie analityczne CoachApp. Podstawowa funkcjonalność aplikacji pozwala przenieść mecz na dwuwymiarową tablicę – umożliwia to łatwiejsze analizowanie strategii danych drużyn oraz szybszą ocenę ryzyka, jakie podejmują gracze w poszczególnych sytuacjach. Z pewnością projekt ten będzie dalej rozwijany, ale nie możemy jeszcze potwierdzić czy w przyszłym roku wprowadzimy znaczące ulepszenia do działania tego projektu.

Robert “mSr” Pieńkowski podczas analizowania meczy za pomocą CoachApp

Polbit Arena Tournament 2018

Tegoroczne finały zorganizowaliśmy w Technoparku Pomerania. W rozgrywkach o ponad 20 000 złotych wzięło udział 7 utalentowanych ekip, w tym zespoły z Czech, Szwecji czy Niemiec. Po raz kolejny zadbaliśmy o wszystkich przyjezdnych, starając się pokazać im Szczecin z jak najlepszej perspektywy. Wielu zagranicznych zawodników było zaskoczonych poziomem profesjonalizacji rozgrywek, przypuszczając, że jadą na lokalnego LANa na peryferiach Polski, a w rzeczywistości otrzymali zmagania w których każdy gracz był dla nas bardzo ważny. Zawodnicy nie tylko mieli zagwarantowane noclegi czy wyżywienie, ale mogli liczyć również na wspólną integrację podczas rzucania toporami w Viking’s Throw, ekskluzywnej kolacji w Bollywood czy rywalizacji w Dragon Laser Tag. Szczególnie wyjątkowa była historia Team Brute, czeskiego teamu, który podbił serca kibiców na całym świecie za sprawą ich wyjątkowej postawy.

Zmagania ostatecznie wygrała drużyna Izako Boars, która w finale pokonała Team Brute 2-1. “Dziki” od samego początku stawiane były w roli faworytów, ale nikt nie przypuszczał, że to właśnie Czesi awansują do finału po wyeliminowaniu EURONICS Gaming i Codewise Unicorns. W meczu o 3. miejsce lepsi od Niemców okazali się gracze Codewise Unicorns. Było to wyjątkowe wydarzenie dla Damiana “MdN” Kisielewskiego, który drugi raz rzędu na organizowanych przez nas finałach zdobył brązowy medal – rok temu jako kapitan Stressless Foxes, a w tym jako grający trener Codewise Unicorns. Czy za rok uda się poprawić ten rezultat?

Zwycięzcy Polbit Arena Tournament 2018 – Izako Boars

Otwarcie nowego sklepu

Rok zakończyliśmy otwarciem sklepu przy ulicy Słoneczny Sad 33 w Dołujach. W turnieju FIFA 19 najlepszy okazał się Stano, a w meczu pokazowym League of Legends reprezentanci Zespołu Szkół Łączności pokonali zawodników Zachodniopomorskich Szkół Kreatywnych. Co więcej, zmagania szkół potwierdziły nasze przypuszczenia, że popularyzacja sportu elektronicznego wśród uczniów szkół średnich będzie naszym priorytetem w przyszłym roku kalendarzowym. Zamierzamy zorganizować dedykowane rozgrywki dla uczniów, bo wierzymy, że taka inicjatywa jest społecznie potrzebna. Przypuszczamy, że odzew ze strony placówek edukacyjnych będzie duży i pod koniec 2019 roku będziemy w stanie uruchomić pierwszą w Szczecinie międzyszkolną ligę semestralną dla jeszcze więkzej liczby szkół. Wszystkie znanki na niebie pokazują nam, że liga w najpopularniejsze gry komputerowe ma prawo współistnieć obok międzyszkolnych rozgrywek w piłkę nożną, siatkówkę czy koszykówkę.

Zawodnicy ZSŁ i ZSK po meczu pokazowym w League of Legends

Podczas premiery naszego nowego sklepu ogłosiliśmy także część planów na przyszły rok, w tym między innymi uruchomienie nowej platformy turniejowej, wprowadzenie sprzężonego ze sklepem systemu punktowego czy automatyczny system odkupu używanego sprzętu komputerowego. Mamy nadzieję, że zostaniecie z nami na kolejny rok i dalej będziemy mogli tworzyć jedną z najbardziej aktywnych społeczności graczy – w Szczecinie, w Polsce i w Europie.