Akademia Pancerna Polbit #2: Rodzaje pocisków

W World of Tanks występuje wiele typów śmiertelnej amunicji. Pozwala to na odpowiednie dobranie pocisku, aby zmaksymalizować zadawane obrażenia. Ile mamy rodzajów pocisków w grze? Jakim pociskiem strzelić do danego czołgu? Na te pytania znajdziecie odpowiedź poniżej.

W grze możemy wyróżnić 4 rodzaje pocisków:

Przeciwpancerny (PP/AP)
Odłamkowo-burzący (OB/HE)
Podkalibrowe (PK/APCR)
Kumulacyjne (K/HEAT)

Dwa ostatnie rodzaje pocisków są nazywane amunicją “premium”. Nie oznacza to jednak, że musimy je kupować za rzeczywiste pieniądze, aby móc ich używać.  Są one lepsze od pocisków standardowych i możemy je zakupić za kredyty w grze. Jednak są one o wiele droższe od zwykłych pocisków, dlatego są używane przez graczy, którzy koncentrują się na robieniu dobrego wyniku, a nie zarabianiu waluty w grze. Jeżeli widzimy, że nasz stan pieniędzy w grze jest bardzo mały to nie powinniśmy używać droższej amunicji.
Ostatni stali się pierwszymi ale nie odrzucamy reszty. Pierwsze dwa rodzaje pocisków są standardowe. Zdecydowanie tańsze, ale o słabszej penetracji. Nie oznacza to jednak, że są bezużyteczne. Nimi też da się zrobić świetne wyniki!

Załaduj amunicję i do boju!

Na początek przyjrzymy się bliżej pociskowi przeciwpancernemu. Używamy ich głównie do przebicia grubych pancerzy. Są one wolne i wraz z odległością tracą swoją moc. Oznacza to, że im bliżej jesteśmy przeciwnika, tym zadamy mu więcej uszkodzeń. Nie możemy jednak zapomnieć o przeszkodach na mapie. Jeżeli czołg przeciwnika stoi za cienkim murem i strzelimy do niego tym rodzajem pocisku, to zadamy o wiele mniej uszkodzeń lub nawet go nie zarysujemy.
Następnym rodzajem na liście jest pocisk podkalibrowy. Jest on najszybszym pociskiem i należy do amunicji premium. Zadaje on więcej uszkodzeń niż przeciwpancerny, lecz nie w każdym przypadku. Im dłużej leci ten pocisk, tym traci więcej penetracji niż przeciwpancerny. Im dalej jest cel – tym mniej obrażeń zada pocisk.
Był najszybszy to będzie też najwolniejszy. Mówimy to o pocisku kumulacyjnym. W przeciwieństwie do swoich braci, nie traci wartości penetracji wraz z odległością. Jeżeli strzelimy do kogoś na określonym dystansie i później do kogoś w odległości znacznie większej to zadamy mu takie same uszkodzenia. Niestety gdy pociski natrafią na przeszkodę to się w niej zatrzymują i nie zadadzą uszkodzeń pojazdom przeciwnika.
Ostatnim rodzajem jest pocisk odłamkowo-burzący. Jest tak samo szybki jak przeciwpancerny, ale ma słabszą penetrację. Nie możemy zapomnieć, że to on robi najwięcej uszkodzeń w grze. Jeśli chcemy zadawać nim ogromne uszkodzenia, musimy go dobrać odpowiednio do sytuacji. Nadaje się on na czołgi z najsłabszym pancerzem – takie jak artylerie lub pojazdy z otwartym kadłubem, np. Rhm-Borsig Waffentrager lub Dicker Max.
Z tą wiedzą z łatwością zrobimy teraz lepsze wyniki w grze. Pamiętajmy o dobraniu pocisku w zależności do sytuacji i o skuteczne celowanie w czułe punkty czołgów przeciwnika. Do boju!

Artykuł przygotował Oskar Grabiec. Poprawki naniósł Filip Mozol.